Adolf Mas. Els ulls de Barcelona

Adolf Mas Ginestà – Vista del Portal de l’Àngel, 1902
© Fundació Institut Amatller d’Art Hispànic

Es tracta de la primera exposició monogràfica dedicada a Adolf Mas (Solsona, 1860 – Barcelona, 1936), pioner del reporterisme gràfic a Catalunya.

La mostra inclou dos centenars de fotografies i material documental divers que il·lustren moments cabdals de la història de Barcelona i de les transformacions urbanístiques que va sofrir la ciutat durant les primeres dècades del segle XX.  Les imatges reflecteixen una ciutat plena de contrastos, des de les barraques de l’extraradi fins a les mansions elegants de l’Eixample, i s’endinsa en escoles, tallers, cafès, institucions i cercles d’artistes i intel·lectuals de l’àpoca.  Mas, així mateix, va ser un gran retratista, cosa que es constata en reportatges com el dedicat a la ballarina Carmen Tórtola Valencia o la Soprano María Barrientos.

Mas va voler deixar constància de la memòria d’una ciutat que es transformava en profunditat i va participar en un concurs municipal per a la documentació gràfica de la reforma per a la construcció, el 1908, de la futura Via Laietana, d’acord amb el Pla Cerdà. Va resultar un dels autors més premiats, gràcies a la humanització de les seves fotografies, en les quals incloïa persones.

Amb visió de futur, juntament amb el seu equip, el fotògraf es va dedicar a conservar i inventariar les imatges i va fundar el cèlebre Arxiu Mas.

Aquesta mostra recupera part d’aquest valuós llegat i fa palesa l’excepcional tasca documental d’Adolf Mas en el camp de la fotografia patrimonial.

KBr Fundació Mapfre
Av. del Litoral, 30

Del 18 de febrer al 8 de maig de 2022
De dimarts a diumenge i festius:  11.00 – 20.00 h