Els inicis

Alguns dels fundadors del Fotoclub Poblenou

Corria l’any 2011. Un dels tallers que s’impartien al Casal de Barri del Poblenou era de fotografia, a càrrec del fotògraf Sergio Flores. L’Anna Moragues, aleshores dinamitzadora del Casal, esperonava sovint aquell professor dedicat i els seus entusiastes alumnes a crear un grup de fotografia.

Finalment, el projecte va cristal·litzar i aquell mateix any, sota la coordinació de Sergio Flores, naixia el Fotoclub Poblenou amb els següents socis fundadors: Jordi Amadó, Francisco Javier López, Jordi Modamio, Xavier Modamio, Toni Recort, Joaquim Surribas i José Antonio Torres.

La consolidació

Primera exposició del Fotoclub

El petit grup dels inicis es va fent més gran, alhora que s’incrementen les activitats fotogràfiques que el col·lectiu organitza: tallers, sortides, visionats…

Al cap d’un temps, Joaquim Surribas assumeix la presidència i coordinació del Fotoclub.

El setembre de 2012 s’exhibeix, al Casal de Barri, la primera exposició col·lectiva del Fotoclub: “Festes majors”.

Fotoclub Poblenou, associació fotogràfica

Integrants primera junta

El Fotoclub Poblenou es registra formalment com a associació el 2016. Aleshores ja comptava amb una vintena de socis. Xavier Modamio n’assumeix la presidència; Joan Buch, la vicepresidència; Eduard Farriols, la secretaria i Jordi Modamio, la tresoreria. Alhora, es creen una sèrie de vocalies per coordinar les activitats regulars al Casal (exposicions i concursos socials, formació, sortides) i en mesos posteriors se n’incorporaran de noves. S’adquireix un estudi portàtil i un ordinador propi i es va creant un fons de material fotogràfic. Així mateix, es comencen a establir col·laboracions amb altres entitats del barri.

Exposició a Can Felipa

L’any 2018, l’exposició de la Festa Major del Poblenou es va dedicar a la nostra entitat. Per primera vegada en la seva trajectòria, el Fotoclub exhibeix una mostra fotogràfica en una sala d’exposicions, al Centre Cívic Can Felipa. S’hi va exposar una selecció dels últims treballs del col·lectiu i, així mateix, les fotografies guanyadores dels concursos interns dels dos anys anteriors.

L’exposició va ser totalment subvencionada i va comportar una participació exhaustiva, per part dels integrants del Fotoclub, pel que fa a coordinació, disseny, muntatge, difusió i organització d’activitats obertes a tothom. La mostra va comptar amb un important nombre de visitants.

L’actualitat: mirant al futur

Al llarg d’aquest temps s’han anat incrementant el nombre de socis (actualment un centenar). S’han creat noves vocalies i seccions i, a banda de les exposicions i concursos que organitza el col·lectiu de forma periòdica, s’hi desenvolupen activitats regulars de formació i debat (tallers, tertúlies i xerrades), obertes a tothom, i s’han establert noves col·laboracions amb altres entitats del Poblenou.