Basat en històries reals

Recomanació del Fotoclub:

Bambuit, 2011 © Cristina De Middel

Aquesta exposició explica les històries amagades que hi ha al darrere d’un centenar de fotografies, amb una nova mirada que permet anar més enllà del que s’hi pot apreciar, aprofundint-hi i descobrint aspectes com la intencionalitat, el context i el testimoni personals dels autors. Hi trobarem obres d’una seixantena de fotògrafs, entre els quals, Joan Fontcuberta, Leopoldo Pomés, Ramon Masats, Pilar Aymerich, Toni Catany, Colita, Joan Colom, Alberto García-Alix, Francisco Ontañón, Helena Almeida, Juan Manuel Castro Pietro, Cristina García Rodero, Gervasio Sánchez o Chema Madoz.

L’exposició s’organitza en un recorregut que discorre per quatre àmbits temàtics oberts:

• Àlbum personal – Fotografies que mostren les experiències personals i la mirada íntima dels autors envers els seus entorns més propers.
  • L’altra història de les fotografies – Obres icòniques de grans fotògrafs, al costat de fotografies menys conegudes. Els textos que les acompanyen permeten una millor comprensió de les situacions i els personatges retratats.
  • Paisatges reals / Paisatges imaginats – S’hi contraposa el que és real i el que és imaginari, i els límits entre ambdós es presenten, conscientment, de manera difusa.
  • Històries construïdes – Tanca el recorregut amb obres on intervé, d’alguna manera, el fotògraf: per exemple, col·locant-se com a subjecte de la composició, creant fotomuntatges, jugant amb la doble exposició o recreant històries.

Cada fotografia compta amb un codi QR amb el qual el visitant, mitjançant el dispositiu mòbil, té la possibilitat d’accedir a informació addicional sobre els autors i les obres.

Fundació Foto Colectania
Passeig Picasso, 14

Del 31 d’octubre de 2020 al 28 de febrer de 2021
Dimecres, dijous i divendres: 16.00 – 20.00 h