Bleda y Rosa
Mercado. Puerta del mercado de Mileto. Museo de Pérgamo, Berlín, 2021. Serie Tipologías
© Bleda y Rosa, VEGAP, Barcelona, 2022

Recomanació del Fotoclub:

Alguns dels eixos sobre els quals giren bona part de les nostres emocions –el paisatge, el temps, la memòria…– ho són també de l’obra de Bleda i Rosa, sens dubte una de les més singulars del panorama fotogràfic espanyol contemporani.

Maria Bleda (Castelló, 1976) i José María Rosa (Albacete, 1970) fa tres dècades que exploren conjuntament, a través d’una rigorosa i profunda investigació visual, els vincles entre imatge, lloc i memòria. Camps de futbol, ​​Camps de batalla, Origen o Promptuari són algunes de les sèries (format en què finalment s’estructura tota la seva obra) més rellevants en la seva trajectòria. Amb elles han anat desenvolupat un llenguatge propi, entre allò visual i allò textual, que els permet tornar una vegada i una altra sobre un dels seus majors focus d’interès: la representació dels diferents significats i evocacions que la mirada humana fa sorgir de la contemplació del paisatge.

Aquesta exposició reuneix per primera vegada la totalitat de la seva obra, presentada en una videoinstal·lació les projeccions de la qual conviden a experimentar la seva obra amb altres ritmes de contemplació ia descobrir noves associacions entre les imatges que componen cada sèrie.

Bleda i Rosa van obtenir el 2008 el Premi Nacional de Fotografia.

Centro de Fotografía KBr
Avenida Litoral, 30

Del 22 de maig al 04 de setembre 2022
Lunes (excepto festivos): cerrado