Claudia Andujar

Recomanació del Fotoclub:

Claudia Andujar – La jove Susi Korihana thëri nedant

El centre KBr acull la major retrospectiva de la fotògrafa i activista brasilera Claudia Andujar, artista nascuda a Suïssa (1931) i criada a Transsilvània. La seva infància va quedar marcada pel nazisme:  tenia només 8 anys quan va començar la Segona Guerra Mundial i va perdre tota la seva família paterna, que era jueva, i tots els seus amics, als camps de concentració. Va aconseguir fugir de la guerra juntament amb la seva mare i es va establir a Nova York, on va explorar la pintura abstracta.

Després d’un primer viatge al Brasil el 1955 (posteriorment en vindrien més), Andujar va decidir instal·lar-se a São Paulo; aquí va trobar la forma de comunicar-se i relacionar-se amb la població del nou país a través de la fotografia. L’artista ha dedicat la seva vida a fotografiar i defensar un dels grups indígenes més amenaçats a la selva amazònica, els ianomami.

Avui dia, Andujar, amb 89 anys, ja no fa servir la càmera, però continua alçant la veu en la lluita per la supervivència dels ianomami, als quals amenacen la desforestació, el canvi climàtic i les incursions fora de control, al seu territori, dels miners il·legals de l’or.

La mostra presenta un recorregut organitzat al voltant de vuit seccions que reuneix prop de 200 fotografies i un seguit de dibuixos realitzats per artistes del poble ianomami, així com llibres, documents i projeccions audiovisuals. També es pot admirar una selecció de les primeres fotografies de l’artista preses al Brasil entre els anys seixanta i setanta.

KBr Fundació Mapfre
Ronda del Litoral, 30

Del 26 de febrer al  23 de maig de 2021
Dilluns tancat