Concurs social mensual 2023-2024

Bases del concurs social

Objectiu

El concurs social és una activitat mensual de participació col·lectiva dels socis del Fotoclub Poblenou. A partir d’un tema comú, cada fotògraf presenta el seu treball a la pàgina web, i serà valorat per tots els socis i comentat per un jurat extern.

Consideracions generals

• Cada soci podrà presentar una foto ajustada al tema proposat, abans del termini que es comunicarà mitjançant el calendari d’activitats del Fotoclub Poblenou.
  • Els socis presenten les fotos mitjançant la pàgina web del Fotoclub, seguint les instruccions que es proporcionen i amb l’ajut tècnic necessari.
  • Fins a la data límit establerta, es podrà canviar la foto presentada, però una vegada que el termini de lliurament hagi finalitzat, no es podran fer modificacions.
  • Les fotografies que es presenten al concurs social poden ser en blanc i negre o en color, tret que per a determinats temes s’especifiqui el contrari.
  • A les fotografies se’ls pot aplicar el processament digital que l’autor consideri oportú, però no s’acceptaran imatges creades per ordinador o amb l’ajuda d’intel·ligència artificial.

Votació

Tots els socis interessats, tant si participen en el concurs com si no, podran votar seguint les instruccions que facilita la pàgina web. Cada soci donarà una, dues o tres estrelles a les fotos que, segons el seu criteri, ho mereixen, i es deixaran sense puntuar les fotos que, segons el seu criteri, no tinguin un interès suficient.

Valoració de les fotografies

La valoració qualitativa de les fotografies es farà en col·laboració amb un jurat expert del Càmera Club Sabadell. Totes les fotografies seran sotmeses a anàlisi i valoració del jurat extern per oferir-nos noves idees i suggeriments encaminats, de manera constructiva, a millorar les nostres fotos.

Aquesta sessió tindrà lloc a les dependències del Fotoclub els dijous o divendres a la tarda, o mitjançant videoconferència en cas que el Casal estigui tancat.

Proclamació i publicació dels guanyadors i de la lliga social

Just al final dels comentaris tècnics sobre les fotografies presentades es procedirà a la proclamació dels guanyadors. Aquesta classificació s’obtindrà del resultat de la votació dels socis i es publicarà a la pàgina web, juntament amb la puntuació actualitzada en la lliga social.

Per a la lliga social, es converteixen les estrelles rebudes en cada concurs a un sistema de punts amb un nombre fix de punts per a cada edició.

Calendari i temàtica

DataTemàticaDefinició
Setembre 2023REFLEXOS HUMANS A L’AIGUAFotografies d’una figura humana o part del cos humà que es reflecteix a la superfície de l’aigua. És la visió del fotògraf la que haurà de captar aquest detall, sense recórrer a fotomuntatges.
Octubre 2023ANIMALS EN MOVIMENTAnimals domèstics o salvatges en moviment. S’exclouen les aus i els animals engabiats.
S’accepten imatges dins de recintes delimitats, però oberts, com un zoo, un parc natural, etc.
Novembre 2023RETRAT AMB FLAIX
(BLANC I NEGRE)
Retrat de persones, en blanc i negre, fet amb qualsevol il·luminació, però en què com a mínim s’ha de disparar un flaix. Seran vàlids tots els retrats en qualsevol dels plans més habituals: sencer, tres quarts, mitjà, curt, primer pla, etc.
Desembre 2023ARTISTES DE CARRERQualsevol activitat artística de carrer on hi ha presència de persones: pintors, caricaturistes, escultures humanes, músics, ballarins, etc.
Gener 2024PAISATGE INDUSTRIALConjunt d’elements de construcció que configuren una intensa activitat industrial i que es desenvolupa a les fàbriques i altres espais industrials. No s’acceptaran detalls aïllats, ni xemeneies individuals, si no formen part d’un conjunt paisatgístic.
Febrer 2024ULLS DE PERSONESFotografies on el motiu principal siguin els ulls de persones per captar la intensitat de la seva mirada i la seva expressió.
Març 2024ARCADESFotografia d’una arcada, com a motiu arquitectònic, on aquesta sigui l’element principal. Entenem per arcada un element arquitectònic de columnes o pilars que sostenen una fila o successió d’arcs, que es poden disposar en un sol ordre, o bé en diversos, superposats.
Abril 2024MINIREPORTATGE FOTOGRÀFICMinireportatge de temàtica lliure format per 4 fotos. S’entén per reportatge fotogràfic una sèrie d’imatges que intenten explicar alguna realitat, les diferents imatges aporten informació i elaboren un discurs sobre el tema tractat.
A efectes pràctics, aquestes 4 fotos s’hauran de presentar dins d’una única foto. Des del Fotoclub s’organitzaran sessions de pràctica per aprendre a com fer-ho de manera fàcil i intuïtiva, i ajudar als participants que ho necessitin a presentar la seva història.
Maig 2024UN ARBREUna fotografia de paisatge on l’arbre és el protagonista total, un sol arbre!
Juny 2024BODEGÓ DE TRUITAFotografies de qualsevol truita d’ous batuts i algun objecte més. Sempre hi haurà d’haver a la composició una truita, i algun element afegit.
Juliol 2024MERCATSEspais (tancats o oberts) on s’ofereixen mercaderies i objectes per ser venuts o adquirits.

Recomanen confirmar les dates sempre mitjançant el calendari d’activitats de la nostra pàgina web.