Garry Winogrand

Col·lecció particular, Espanya
© The Estate of Garry Winogrand, courtesy Fraenkel Gallery San Francisco

Recomanació del Fotoclub:

Garry Winogrand (Nova York, EUA 1928–1984) ha estat reconegut com una de les figures fonamentals de la fotografia documental renovada.

Winogrand va començar treballant per a revistes com LifeLook o Sports Illustrated, per bé que al cap de poc temps es va adonar que la seva veritable vocació era la fotografia artística. Amb dues càmeres penjades al coll, fotografiava, gairebé de manera compulsiva, carrers, zones suburbials, motels, parcs d’atraccions, aquaris o zoològics. L’artista va capturar amb la seva mirada singular l’atmosfera, la vitalitat i el dinamisme de la societat societat nord-americana de la segona meitat del segle XX.

La seva obra es caracteritza pel seu caràcter natural; recorria a òptiques de gran angular i plans inclinats, perseguint l’autenticitat, sense filtres. Els seus models preferits eren els ciutadans anònims.

Aquesta retrospectiva té l’objectiu de revisar la carrera de Winogrand amb una selecció d’aquestes fotografies, les imatges en blanc i negre més emblemàtiques de l’artista. Així mateix, la mostra treu a la llum 152 diapositives en color, que Winogrand va exhibir una sola vegada en la seva vida, l’any 1967, en el marc de l’exposició col·lectiva “New Documents”, al MoMA, en la qual va compartir cartell amb Diane Arbus y Lee Friedlande. Aquestes imatges es presenten per primera vegada a Espanya.

KBr Fundació Mapfre
Ronda del Litoral, 30

De l’11 de juny al 5 de setembre de 2021
Dimarts a diumenges i festius:  11.00 – 20.00 h