La Movida. Crònica d’una agitació

La fotògrafa Maria Espeus / OUKA LEELE

Aquesta exposició ofereix una aproximació a aquest moviment contracultural, singular i espontani, que va ser La Movida i que va tenir lloc fonamentalment al Madrid del principi dels vuitanta, després de dècades de dictadura i ostracisme. En la generació de l’època cristal·litza una fascinació per la modernitat i en aquest context sorgeixen creadors de diferents camps, com la música, el cinema, la pintura, la moda o la fotografia. En aquesta mostra trobarem fotografies d’època de:

• Pablo Pérez-Mínguez, cofundador de revistes com Nueva Lente, amb el seu lema de “todo vale” i que va retratar de forma irreverent, al seu estudi, la majoria de protagonistes de La Movida.
  • Alberto García-Alix (per a molts, “el fotògraf de La Movida”): veurem retrats i  imatges en el fotògraf va captar la transformació al carrer, marcada per la sida i les drogues.
  • Miguel Trillo, amb la publicació de l’emblemàtic fanzín Rockocó, va registrar les cròniques del Madrid musical, prenent un paper fonamental com a documentalista de les diferents tribus urbanes de la joventut que assistia a concerts i trobades socials.
  • Ouka Leele, amb els seus originals acolorits amb aquarel·la i les seves imatges personals i oníriques.

Fundació Foto Colectania
Passeig Picasso, 14

Del 17 d’octubre de 2019 al 16 de febrer de 2020
De dimarts a dissabte – 11.00 a 20.00 h
Diumenge – 11.00 a 15.00 h
Altres festius tancat
Dilluns tancat
Primer diumenge de mes, entrada gratuïta.

Més informació: http://www.fotocolectania.org/ca/exhibition/133/039-la-movida-cronica-de-una-agitacion-039-en-foto-colectania