Lee Friedlander

Lee Friedlander – New York City, 1963
© Lee Friedlander, courtesy Fraenkel Gallery, San Francisco and Luhring Augustine, New York

El fotògraf documentalista Lee Friedlander (Aberdeen, EUA, 1934) va començar a capturar imatges molt jove, gairebé adolescent. En un principi amb una petita Leica i, a partir dels anys noranta, amb una Hasselblad Superwide, ha estat fotògraf durant més de sis dècades i fins a l’actualitat, en què continua actiu amb prop de noranta anys. Ell prefereix dir que l’únic que fa és veure el món a través de la seva càmera. La finalitat de la seva obra és, en les seves pròpies paraules, “el paisatge social americà”, natural, arquitectònic i humà.

La mostra fa un complet recorregut, de forma cronològica,  per la seva extensa obra, amb accent en els seus projectes més significatius, entre els quals The Little ScreensThe American Monument o America by Car. Inclou 320 fotografies, una selecció de més de 50 llibres –la majoria autoeditats– i, per primera vegada, algunes fotografies d’Espanya als anys seixanta. Les imatges mostren escenes urbanes, retrats, autoretrats o natura. Friedlander posa una especial èmfasi en la composició i recorre a l’humor, la ironia i els jocs d’ombres i reflexos, des d’una mirada crítica i plena de metàfores visuals.

Per a molts, Friedlander és el fotògraf nord-americà encara viu més important del segle XX.

KBr Fundació Mapfre
Av. del Litoral, 30

Del 18 de febrer al 8 de maig de 2022
De dimarts a diumenge i festius:  11.00 – 20.00 h