Mary Ellen Mark. Vides de dones

© Mary Ellen Mark, Campament gitano. Barcelona, 1987

Recomanació del Fotoclub:

Foto Colectania acull aquesta retrospectiva de Mary Ellen Mark (Filadèlfia, 1940 – Nova York, 2015). Des que es va graduar en fotoperiodisme fins a la seva mort, Mark va treballar com a fotògrafa documental explorant la realitat de personatges marginals, invisibles, amb vides complexes. La majoria, dones. A través de la fotografia, Mark treu aquests personatges de l’anonimat, però ho fa des del compromís i l’empatia: després d’haver-los retratat, tornava, i en feia el seguiment durant anys. “Només m’interessa la gent marginal, els més dèbils”. “Fotografio el món tal com és. No hi ha res més interessant que la realitat”, afirmava.

Al llarg de la seva vida, Mary Ellen Mark va fer dos milions de fotografies. Va ser membre de la prestigiosa Agència Magnum i el seu treball  ha estat publicat, entre d’altres, a Life, Vanity FairRolling Stone o The New York Times. La creadora ha esdevingut una referència de la fotografia documental i el fotoperiodisme a través de la recerca de la dimensió humana mitjançant el vincle amb les persones fotografiades, que ella entenia com un compromís social.

Fundació Foto Colectania
Passeig Picasso, 14

Del 18 de març al 31 de juliol de 2021
Dimecres, dijous i divendres: de 16.00 a 20.00 h