Nicholas Nixon: The Brown Sisters

Nicholas NixonThe Brown Sisters, 1975
© Nicholas Nixon. Col·lecció Fundación MAPFRE, Madrid

Recomanació del Fotoclub:

Aquesta sèrie és el projecte fonamental de la carrera de Nicholas Nixon (Detroit, EUA 1947). Als seus inicis, el fotògraf, amb una Leica, va seguir els passos de Cartier-Bresson, però després d’haver assistit a un taller de fotografia a Aspen, on va coneìxer Beverly Brown (Bebe), que esdevindria la seva dona, va canviar a gran format (4 x 5 polzades). El 1974 s’estableix a Boston i comença a fer servir una càmera de 8 x 10 polzades. El mes d’agost d’aquest any, en una reunió familiar, Nixon fotografia la seva dona i les seves cunyades. Un any més tard, en una altra reunió de la família, fa un segon retrat de les quatre germanes, i entre tots decideixen que continuaran fent-ho cada any.

A partir del 1977 el retrat es converteix en el centre de la carrera de Nixon. Primer va fotografiar gent als porxos de les seves cases o reunions d’amics; més endavant, els protagonistes van ser gent gran de residències. I any rere any, continua capturant imatges de la seva dona i les seves tres cunyades. Les germanes apareixen sempre en el mateix ordre (el que per atzar tenien en la primera foto), miren a càmera en posició natural i es troben habitualment a l’exterior.

La sèrie està carregada de significats: els llaços familiars, la naturalitat i el pas inexorable del temps, que es reflecteix en el rostre de les quatre germanes. Es tracta de la primera exposició de l’autor en què presenta internacionalment la totalitat dels seus retrats, inclòs el més recent, de la tardor del 2020.

KBr Fundació Mapfre
Ronda del Litoral, 30

De l’11 de juny al 5 de setembre de 2021
Dimarts a diumenges i festius:  11.00 – 20.00 h