Normes del Foto Fòrum

Quan observes una fotografia de la qual ets l’autor, no ets un observador imparcial: a més d’aquell munt de píxels, veus el que hi havia al voltant i has deixat fora de l’enquadrament, escoltes els sons que hi havia, recordes com estaves d’ànims aquell dia, la temperatura que feia i, fins i tot, quina olor portava l’aire. Quan un observador aliè a tot aquest bagatge observa la imatge, la veu d’una forma diferent de la teva i pot aportar coses –de ben segur– molt enriquidores.

Objectiu del Foto Fòrum

Tens una fotografia que creus que és una obra d’art? O una en què trobes que alguna cosa trontolla i no saps ben bé què és? O aquella en la qual el que has fotografiat no ha sortit com voldries i no saps com fer-ho? Porta-la al Foto Fòrum: entre tots l’observarem, l’analitzarem i en farem una crítica raonada, constructiva i respectuosa. Vine i sabràs què en pensen, els altres, de la teva foto. Tots aprendrem dels comentaris.

El Foto Fòrum no és un curs (però tots serem alumnes i professors), ni un concurs (però tots hi guanyarem), és una tertúlia entre amics que comparteixen una passió comuna:  la fotografia.

Termes i condicions

Data i lloc

Periodicitat: Habitualment, el segon dimarts de cada mes
Horari: De 19.00 a 21.00
Lloc: Casal de Barri del Poblenou (Rambla del Poblenou, 49)

Participació

Activitat gratuïta obert a tothom amb o sense fotografia (no cal que ens enviïs res, vine i participa a la sessió).

Enviament de la fotografia

La data màxima improrrogable d’enviament serà fins a les 22.00 del diumenge anterior a la sessió del Foto Fòrum. La fotografia enviada serà projectada i comentada.

Enviar un correu a elfotoforum@gmail.com amb el següent format:

• Assumpte: Foto Fòrum
  • Contingut: nom de l’autor, títol (opcional)
  • Fitxer adjunt: una sola fotografia
    • format JPG
    • màxima qualitat/resolució/mida
    • imatge com a fitxer adjunt, mai com a foto inserida

En enviar la fotografia, l’autor accepta implícitament:

• Que n’és l’autor
  • Que la foto pugui ser visionada públicament
  • Que pugui ser publicada (sempre citant l’autoria) al web del Fotoclub
  • Que pugui ser modificada amb finalitats il·lustratives (per exemple,  suggerir un retall)

La tasca del moderador és:

• Rebre i organitzar les imatges a visionar, l’ordre de projecció serà aleatori.
  • Plantejar, incentivar i provocar el debat.
  • Vetllar pel correcte desenvolupament de la sessió.
  • Les fotos, no debatudes per falta de temps, es presentaran en primer lloc al Foto Fòrum següent.

Després de la tertúlia

El Foto Fòrum continua. Totes les fotos comentades seran publicades en l’apartat El Foto Fòrum de la web del Fotoclub i una selecció als perfils de les xarxes socials del Fotoclub.

Qui s’enfada per les crítiques reconeix que les tenia merescudes.

Publi Corneli Tàcit