Paolo Gasparini. Camp d’imatges

Campaña electoral, avinguda Urdaneta, Caracas, 1968 – Col·leccions Fundación MAPFRE
© Paolo Gasparini

Recomanació del Fotoclub:

El centre KBr Fundació Mapfre acull aquesta àmplia retrospectiva de Paolo Gasparini (Gorizia, 1934), italià de naixement, però nacionalitzat des de 1954 a Veneçuela, a qui es considera una de les figures més rellevants de la fotografia contemporània.

La mostra està formada per més de 300 obres, realitzades al llarg de sis dècades de carrera fotogràfica, que permeten comprendre la diversitat, les contradiccions i la mutació de diverses urbs de Llatinoamèrica, des de Mèxic fins al sud dels Andes, amb ressonàncies a Munich, Londres o París. Hi pren també un especial protagonisme el fotollibre, un recurs narratiu que l’autor equipara, en importància, a les fotografies.

A través de les seves imatges, Gasparini transmet, amb un llenguatge propi, una mirada allunyada de l’etnocentrisme i els estereotips que han definit Llatinoamèrica, retratant el pols entre la tradició i la modernitat i les seves tensions i contradiccions culturals.

En paraules del fotògraf: “Una sola imatge no és suficient, no m’interessa. El meu interès és construir un pensament a partir de frases visuals”.

KBr Fundació Mapfre
Av. del Litoral, 30

Del 30 de setembre de 2021 al 16 de gener de 2022
De dimarts a diumenge i festius:  11.00 – 19.00 h