Txema Salvans. Perfect day

©Txema Salvans: San Roque, de la sèrie Perfect Day, 2005-2020

Recomanació del Fotoclub:

Des dels seus inicis com a fotògraf, Txema Salvans (Barcelona, 1971) s’ha centrat en la quotidianitat. En aquesta mostra exposa el resultat del treball realitzat entre els anys 2005 i 2020 en el seu recorregut exhaustiu per la costa mediterrània, des de Girona fins a Algesires. Es tracta de 49 fotografies en les quals gairebé mai apareix el mar:  Salvans situa la càmera en sentit contrari, amb l’objectiu de captar imatges de persones en el seu temps de lleure en els paisatges sobreexplotats del litoral. Hi dona així una dimensió tràgica i amplifica la sensació de desolació. Segons assegura l’autor mateix, treballa d’una manera més intuïtiva que no pas mental: viatja, captura les imatges i quan les revela és quan es fa conscient d’on es dirigeix la sèrie.

Salvans ha publicat en mitjans com Le MondeThe New York Times o British Journal of Photography. Alguns dels seus llibres de fotografia han estat guardonats: Nice To Meet You (premi PhotoEspaña 2005), o de The Waiting Game (millor fotollibre iberoamericà del 2012) . Ha exposat el seu treball, entre altres centres, a la Virreina Centre de la Imatge de Barcelona, el Museu Centro de Arte Contemporáneo Reina Sofía de Madrid o el Museu d’Art Contemporani d’Hamburg.

Fundació Foto Colectania
Passeig Picasso, 14
08003 Barcelona

Del 15 de setembre al 21 de novembre de 2021