World Press Photo 2021

La primera abraçada, de Mads Nissen – Foto de l’any a World Press Photo 2021
MADS NISSEN/ POLITIKEN/ PANOS PI

Recomanació del Fotoclub:

La fundació Photographic Social Vision i el CCCB acullen la 17a edició del World Press Photo, l’exposició de fotoperiodisme més prestigiosa i reconeguda a escala mundial.

L’exposició mostra els projectes guanyadors, organitzats en 8 categories, de 45 fotògrafs de 28 països. Les obres suposen un compendi d’un any excepcional sacsejat per la pandèmia. Tot i la situació sanitària, ha estat una de les edicions que ha comptat amb més participació, en bona part a causa que els fotògrafs han treballat de manera més local. No obstant això, molts fotoperiodistes van viatjar a altres continents per evidenciar els conflictes armats, les protestes socials i les conseqüències de l’emergència climàtica.

La colpidora fotografia guanyadora, La primera abraçada, del fotoperiodista danès Mads Nissen, mostra l’instant en què, en temps de pandèmia, una dona gran, en una residència de São Paulo, rep l’abraçada –la primera en cinc mesos– de la seva infermera.

Entre els guardonats hi ha els espanyols Luis Tato, Aitor Garmendia (nom fictici), Jaime Culebras i Claudia Reig.

Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB)
Montealegre, 5

De l’11 de novembre al 12 de desembre de 2021
De dimarts a dijous i festius:  11.00 h – 20.00 h