Primera Biennal Fotogràfica Poblenou

A aquells a qui ens agrada la fotografia, una de les coses que més ens inspira és veure exposicions d’altres fotògrafs. No tan sols volem mirar imatges interessants, el que ens motiva és entendre allò que l’autor vol expressar i copsar com ha fet aquella fotografia.

Gràcies a aquesta inquietud, la visita a les exposicions és una de les activitats més apreciades per tothom.

Des dels seus inicis, el Fotoclub Poblenou ha mantingut viva aquesta necessitat portant a terme una gran quantitat d’exposicions sobre temes molt diversos: Festa Major, fotografia nocturna, ponts, escultures, gotes d’aigua, etc. Per altra banda, hem anat ocupant molts dels espais expositius de què disposem al districte de Sant Martí: Casal de Barri del Poblenou, Casal de Barri Bac de Roda, Centre Cívic Can Felipa, Centre Cívic Sant Martí, Eix Comercial del Poblenou, etc.

Dins de les activitats associades al món de la fotografia que es desenvolupen en el nostre barri, trobem a faltar una visió integradora en què diversos fotògrafs i associacions fotogràfiques puguin mostrar els seus treballs i explicar tant les seves inquietuds com les seves tècniques. És en aquest sentit que el Fotoclub Poblenou es proposa organitzar una Biennal Fotogràfica al barri.

Festival Internacional Visa pour l’Image de Perpinyà

La proposta pretén ajuntar diversos fotògrafs i agrupacions fotogràfiques, de manera que es puguin realitzar exposicions simultànies en diferents indrets del barri. Al mateix temps, proposem organitzar una sèrie de xerrades i tallers orientats a difondre la fotografia en l’àmbit de Barcelona.

Imatges d’altres festivals del país

Entre les entitats expositives contactades, ja han donat el seu acord a participar en la Biennal Fotogràfica: Casal de Barri del Poblenou, Centre Cívic Can Felipa, Casal de Barri Bac de Roda, Fundació Palo Alto, Eix Comercial del Poblenou i L’Aliança del Poblenou. Cal assenyalar que en tots els casos la resposta ha estat entusiàstica.

La proposta es va presentar a l’Ajuntament de Barcelona, que també ha mostrat molt interès.

Hem contactat amb altres agrupacions fotogràfiques, algunes de les quals ja han donat el seu acord a participar-hi. Entre d’altres, Càmera Club Sabadell i Photoclub Prada de Conflent.

Així mateix, estem sondejant alguns fotògrafs de renom per tal que hi participin.

Donat que les despeses associades a la Biennal superen de llarg les possibilitats del Fotoclub, hem demanat una subvenció a l’Ajuntament de Barcelona i estem pendents de la seva resolució.

De cara a aquest ambiciós esdeveniment, hem començat a organitzar-nos i hem creat una sèrie de comissions dedicades a temàtiques concretes:

• Espais expositius
  • Expositors
  • Coordinació Ajuntament i entitats del barri
  • Publicitat i comunicació externa
  • Finances
  • Activitats paral·leles (xerrades, formacions, etc.)
  • Disseny
  • Coordinació general

Cada comissió desenvolupa les tasques associades al seu àmbit d’acció i cada primer divendres de mes ens trobem per coordinar tots els esforços.

A mesura que ens anem acostant a la data de la Biennal (del 4 al 20 de novembre), la feina creixerà de forma exponencial. És per això que demanem la màxima implicació de tots els membres del Fotoclub.

Si teniu ganes de col·laborar-hi, no tingueu cap dubte: apunteu-vos a alguna de les comissions de treball, que estan obertes a tothom, i prepareu-vos a treballar de valent en un projecte d’allò més engrescador i que ens aportarà grans beneficis.

La Junta