Sembla que tornem a tenir més moviment als aeroports espanyols, que van patir una aturada gairebé total amb la pandèmia de la covid-19.

La controvertida ampliació de l’aeroport del Prat no està gens clara, hi ha massa ingredients dins l’olla. Cal tenir en compte que de la darrera ampliació existeixen molts compromisos incomplerts, com la recuperació d’espais promesos que actualment són grans aparcaments de formigó buits i que sovint es fan servir per fer-hi curses de cotxes il·legals i botellots.

La meva opinió és que els espais naturals no admeten cap més ampliació, donat que la reserva es troba al bell mig de l’espai que es vol prendre de nou. Crec que si es vol fer s’haurien de buscar altres solucions abans que envair l’espai de la Ricarda.

Pitts S-2B Special amb matrícula EC-FRB

Avió acrobàtic d’altes prestacions adquirit als Estats Units, on volava amb la matricula N473. Va ser donat d’alta al Registre espanyol el 26 de març de 1993 i li fou assignada una matrícula provisional, EC-298, fins a l’obtenció de la definitiva. Sempre n’ha figurat com a propietari Spika Films, SA.

Royal Aircraft Factory S.E.5a núm. 005

Va ser un dels avions més exitosos utilitzats pels britànics a la Primera Guerra Mundial (1914-1918). El Royal Aircraft Factory S.E.5a va entrar en servei a principis de 1917. Amb una plataforma d’armes estable i confiable, aviat es va convertir en l’avió preferit de molts “asos” britànics notables. L’S.E.5a va estar en ús fins al final del conflicte i va ser retingut per algunes forces aèries fins a la dècada de 1920.

Zlín Z-526 amb matrícula EC-BDS

Fou dissenyat originàriament per Zlín Aircraft el 1969. La seva versió de dos seients s’anomena Trener-Master.

El disseny del Z-526 es va organitzar amb el pilot a la part posterior i l’estudiant al davant. L’avió podria haver estat equipat també amb tancs de punta i una hèlix de velocitat constant. El Z-526F es va introduir el 1968 i estava equipat amb un motor Avia M 137A de 135 kW (180 hp). La versió d’exportació Z-526L es diferenciava per comptar amb un Lycoming AEIO-360 flat four de 150 kW (200 hp). Les versions d’un sol seient van incloure el Z-526A, el Z-526AS i el Z-526AFS.

Sukhoi Su-26 amb matrícula ECHPD

És un avió acrobàtic monoplaça rus del fabricant Sukhoi amb un motor radial. Va realitzar el seu primer vol el juny de 1984. Se’n van arribar a fabricar dues variants: el biplaça Sukhoi Su-29 i el monoplaça Sukhoi Su-31.

Sukhoi Su-26 amb matrícula ECHPD

Imatges: © Manel García – Manobcn photo