Secció Les nostres fotos

Aviació

Aviació i fotografia es donen la mà i conflueixen en plasticitat i emoció.

Gener 2022, Manel Garcia
El que els carrers m'expliquen

El que els carrers m’expliquen

Exposició nascuda de la necessitat de l’autor de transmetre emocions a través de fotografies de carrer de diversos indrets, i reivindicar-ne la contemplació amb actitud pausada.

Gener 2022, Xavier Larrosa
Avui, qui no fa fotografies?

Reflexió sobre les motivacions que porten les persones a fer diàriament milions de fotografies a tot el món.

Gener 2022, Joaquim Surribas
Aus del delta del Llobregat

Un espai privilegiat per fer fotografia d’ocells a tocar de casa nostra. En aquest article en veurem una bona mostra.

Gener 2022, Manel Garcia
El com i el perquè de fer un fotollibre

“Retorn”, el projecte més personal de Jordi Mestrich: les claus del procés d’autoedició d’un fotollibre.

Abril 2022, Jordi Mestrich
Passejades per l'estació de França

Passejades per l’estació de França

Un passeig per aquest espai tan històric i emblemàtic de la nostra ciutat, procliu al record i la pausa.

Abril 2022, Manel Garcia
Ocells de proximitat

L’activitat de l’observació i fotografia de natura prop de Barcelona.

Abril 2022, Manel Garcia
Mans i mànigues

L’articulació dels elements fotogràfics presents en un creatiu retrat de mans.

Abril 2022, Joan Buch
Una foto incompleta

L’autocrítica fotogràfica. Com analitzar una foto pròpia: la tècnica, la composició i els factors emocionals.

Abril 2022, Josep Maria March
La fotografía de calle: momentos efímeros

La fotografia de carrer és una oportunitat per capturar moments efímers que romanen en el temps.

Juliol 2022, Natxo López
I es va fer la llum

La màgia d’una fotografia de siluetes en un entorn gairebé oníric permet al seu autor compartir la vivència que ha donat peu a la fotografia, així com els elements tècnics per aconseguir-la.

Juliol 2022, Josep Maria Monge
La bassa de Can Dunyó

Presentació d’una zona humida d’alt valor ecològic, a prop de Barcelona, que ha esdevingut hàbitat d’ocells aquàtics i migratoris i nucli d’elevada biodiversitat.

Juliol 2022, Manel Garcia
Esports d’acció a Barcelona: l’Imagin Extreme

Una mostra de fotografies d’acció (skateboard, scooter…) en la competició internacional Imagin Extreme Barcelona.

Juliol 2022, Manel Garcia
Descobrint geometries

Vaig dedicar una bona estona a enquadrar sense disparar, fent servir diversos objectius. Finalment vaig optar per un ull de peix per crear aquesta foto guanyadora del concurs social de maig de 2022, amb el tema “Geometria urbana”.

Octubre 2022, Judith Aranich
Una flor que fa estiu

En plantejar-me quina fotografia presentar al concurs social del mes de juny de 2022, amb el tema “Flors”, des del principi vaig tenir clar que volia fer una flor atractiva sobre un fons desenfocat.

Octubre 2022, Joan Buch
Cargol, treu banya

El tema del concurs social del mes de juliol de 2022 va ser “Llarga exposició”. Vaig rumiar aquest tema durant molt de temps, al final vaig decidir utilitzar una espasa de llum de La guerra de les galàxies en una piscina, durant la nit, per aconseguir uns reflexos. La Força estava amb mi i vaig guanyar el concurs!

Octubre 2022, Pere Pi
Tardor al pantà

El guanyador del concurs “Tardor” ens explica com va fer la fotografía, els factors tècnics i la composició.

Gener 2023, Paco Monforte
El Comandante Ernesto 'Che' Guevara i el concurs del Fotoclub

El Comandante Ernesto ‘Che’ Guevara i el concurs del Fotoclub

El guanyador del concurs “Fotografia abstracta” ens explica com va trobar la foto que li donaria el primer lloc.

Gener 2023, Josep Maria March
Posta de sol africana

La guanyadora del concurs “Sortida/posta de sol” ens explica com va captar la foto i la seva composició.

Gener 2023, Klaudia Mandl
Indrets urbans

Indrets urbans de proximitat on podem trobar fauna i flora per fotografiar.

Gener 2023, Manel Garcia