Com cada mes, amb motiu del tema del concurs social del Fotoclub, estic neguitós: què i com ho faré?

El tema del mes de juliol: fotografia de llarga exposició (més de 15 segons). Buf!

Començo a barrinar, remeno, miro: foc, correfocs, estels, ND de 10 passos? I no sortia res. I un d’aquells dies vaig veure no sé quin capítol de La guerra de les galàxies i em va venir al cap la idea de comprar una espasa de llum i fer-hi alguna cosa.

Al barri no hi havia espases de llum mitjanament bones, així que vaig haver d’anar a parar al nostre conegut Amazon. Espasa amb sis colors, sons… Bé, feia goig.

Faig proves a casa, hi ha coses que surten bé, però les imatges són senzilles.

Toca anar al poble, el meu germà té una piscina, i penso: “A la nit l’aigua deu estar quieta, plana…”. Podria aconseguir alguns reflexos i millorar el que havia fet a casa.

Faig uns esquemes dels moviments que es podrien fer i acabem improvisant algunes formes. Anem cap a la piscina.

Piscina, espasa, ajudant, trípode, càmera… Comencem a tirar fotos. Llavors els problemes: que si la barana, que si l’arbre, que si el color de l’espasa, que si la vora, que si l’ajudant, que si el temps… Reubica, centra, mou, retalla, tria color i al final, després d’unes trenta proves, va sortir aquesta foto. Ben enquadrada i ben reflectida, diria que serà la bona… I res, cap casa, que fa fresqueta.

Uns retocs més i a penjar-la a la web del concurs.

Al final va ser guanyadora, ex aequo amb la d’un altre company. L’esforç havia valgut la pena!

Foto guanyadora del concurs “Llarga exposició” del Fotoclub Poblenou – Juliol 2022 © Pere Pi
Enllaç