Revista Octubre 2022

Revista Fotonou octubre 2022

Aquí trobareu l’editorial i el sumari dels articles de la revista Fotonou d’octubre 2022.

El Poblenou es vol vestir de fotografia

Cada cop el Fotoclub Poblenou assumeix un repte més agosarat. Aquesta vegada proposem vestir el Poblenou de fotografies. Moltes entitats culturals del barri han acceptat de cedir un dels seus espais al Fotoclub, de forma totalment desinteressada, per al FotoFest Poblenou.

FotoFest Poblenou, Joaquim Surribas
FotoFest, més lluny, més gran, més de tot!

El mes de novembre de 2022 el Poblenou s’omple de fotografia. Aquí teniu un petit esbós de que us espera: moltes exposicions interessants i un ventall d’activitats paral·leles obertes a tothom interessat en la fotografia.

FotoFest Poblenou, Joan Coll
Corrents fotogràfics: moviments pictorialistes

En aquest article parlarem d’aquells moviments que, partint d’uns o altres pressupostos teòrics o ideològics, van lluitar perquè la fotografia fos reconeguda com un art, juntament amb la pintura, el gravat i l’escultura.

Món fotogràfic, Daniel Iglesias
Imatges dels telescopis espacials

Els telescopis espacials s’assemblen molt a les càmeres, però també hi ha importants diferències. Vegem, a més, d’on surten les espectaculars imatges que estan apareixent als mitjans aquests mesos.

Món fotogràfic, Daniel Iglesias
Les lliçons dels mestres

A cops una imatge és millor que mil paraules, però les paraules dels mestres ens poden fer veure la llum.

Món fotogràfic, Joan Coll
Calibrar o no calibrar

Quan et diuen de calibrar el monitor, hom s’imagina aparells sofisticats que, a més, costen un “pastizal”. Però si no ens volem gastar els diners, podem recórrer a una sèrie d’eines gratuïtes que ens ajudaran a veure-hi clar.

Tècnica, Joan Coll
La por de l'expositor a la paret blanca

La por de l’expositor a la paret blanca

L’any 2018 l’associació va tenir l’oportunitat única d’exposar les seves fotografies a la gran sala d’exposicions del Centre Cívic Can Felipa durant la Festa Major del Poblenou.

Tècnica, Stephan Mandl
Descobrint geometries

Vaig dedicar una bona estona a enquadrar sense disparar, fent servir diversos objectius. Finalment vaig optar per un ull de peix per crear aquesta foto guanyadora del concurs social de maig de 2022, amb el tema “Geometria urbana”.

Les nostres fotos, Judith Aranich
Una flor que fa estiu

En plantejar-me quina fotografia presentar al concurs social del mes de juny de 2022, amb el tema “Flors”, des del principi vaig tenir clar que volia fer una flor atractiva sobre un fons desenfocat.

Les nostres fotos, Joan Buch
Cargol, treu banya

El tema del concurs social del mes de juliol de 2022 va ser “Llarga exposició”. Vaig rumiar aquest tema durant molt de temps, al final vaig decidir utilitzar una espasa de llum de La guerra de les galàxies en una piscina, durant la nit, per aconseguir uns reflexos. La Força estava amb mi i vaig guanyar el concurs!

Les nostres fotos, Pere Pi
Etcètera, etcètera, etcètera

Us explicaré la meva manera de treballar, sempre des d’un punt de vista d’aficionat a la fotografia, d’anècdota, sense pontificar ni pretenent explicar quina és la manera correcta de fer aquest tipus de fotos.

El nostre club, Josep Maria March