FotoFest, més lluny, més gran, més de tot!

Com diu el nostre company Joaquim en el article anterior, el Fotoclub Poblenou assoleix cada cop un repte més agosarat. I aquesta vegada el tema s’ha embolicat. El Poblenou veurà tres exposicions de fotògrafs de renom, tres mostres més de membres del nostre Fotoclub, i també serem tres fotoclubs els que participarem en el Festival de Fotografia del Poblenou, al qual hem donat el nom de FotoFest.

Cartell oficial del FotoFest, realitzat per Ester Vandellòs

I no només això: tallers, conferències, xerrades, taules rodones, un ral·li fotogràfic i, a més, festes d’inauguració i de cloenda (aquí és on hi haurà els entrepans i la beguda, això que no falti).

Però anem a pams, o com va dir Jack l’Esbudellador, anem per parts.

Fotògrafs

Tindrem l’honor de comptar amb Pepe Encinas i Pierre Radisic. Així mateix, tindrà lloc un homenatge a Jordi Reinoso.

Pepe Encinas

Va estudiar fotografia a l’Escola Municipal d’Arts Visuals. Barcelona va esdevenir el tema central de la seva obra. Va publicar les seves primeres fotografies en revistes de caràcter veïnal. Va treballar al diari Tele/eXpres i a El Periódico de Catalunya.

Pepe Encinas fotografia i estima Barcelona i els seus vianants.

L’exposició que veurem a Palo Alto s’ha anomenat L’ull que camina. Sobretot, el que ens mostraran la majoria d’aquestes fotografies és la tendresa i l’ànima dels personatges que hi apareixen.

Pierre Radisic

Ens trobem davant d’un fotògraf que exposa la seva obra tant de forma col·lectiva com individual. Sempre treballa amb sèries i temes molt limitats. Combina la seva tasca creativa amb l’ensenyament.

La sèrie que veurem en aquesta ocasió porta per títol Heavenly Bodies. Cal no perdre-se-la. La veureu a Palo Alto.

Jordi Reinoso

Serà un homenatge molt merescut a aquest fotògraf aficionat, que es va constituir com a notari del temps en el nostre/seu barri i en la ciutat. S’exposaran una quarantena d’imatges del barri de la Ribera i de l’antic Poblenou i de personatges de Barcelona.

Altres mostres

• Una mostra del Càmera Club Sabadell que porta per títol Una afició seriosa. Aquí es veurà el treball actual d’aquest fotoclub, de més de 75 anys d’història.
  • El Fotoclub Poblenou presentarà un treball titulat Jardins històrics de Barcelona. Les fotografies estaran exposades als comerços del barri. Un treball conjunt dels socis.
  • Els nostres companys de la secció de 3D han preparat un seguit d’activitats i exposicions de fotografia 3D. Podrem veure diversos sistemes 3D i equipament per produir aquests efectes. I també podrem experimentar la realitat virtual amb visors d’última generació. A més, hi haurà dues sessions de projecció a la sala d’actes de Can Felipa. No us ho podeu perdre!
Fotografia i vídeo 3D, fotograma del vídeo “Dona” © Secció Màgic 3D del Fotoclub Poblenou

A més, hi hem d’afegir un llarg etcètera:

• La mostra de fotografies que els alumnes dels cursos de fotografia van fer durant el curs 2021-2022, que portarà per títol Nous fotògrafs.
  • Una vella mostra coneguda: Cementiris de Barcelona, que es tornarà a penjar, per enveja de propis i estranys. La podreu veure al Centre Moral.
  • Una selecció de fotografies dels socis del Fotoclub Poblenou, que porta per títol La meva millor foto de l’any. Estarà penjada a l’Espai del Casal Ca l’Isidret.
  • A l’espai exterior de Palo Alto es podran veure una sèrie de fotografies en gran format. Una per cada exposició del FotoFest.

A part de tot això, hi haurà una àmplia programació d’activitats paral·leles, amb entrada lliure. Podreu consultar el programa sencer a la web del FotoFest: www.fotofest.cat

A la web trobareu el detall de les exposicions i els seus autors, així com les dates i horaris de la programació d’activitats, un plànol indicatiu de la ubicació dels espais i molta més informació.

Tot passarà del 4 al 20 de novembre. No us n’oblideu: el 4 inauguració al Casal de Barri del Poblenou, a les 19 h. Us hi esperem!