Sèrie Explica’ns-ho

Mans i mànigues

L’articulació dels elements fotogràfics presents en un creatiu retrat de mans.

Abril 2022, Joan Buch
Una foto incompleta

L’autocrítica fotogràfica. Com analitzar una foto pròpia: la tècnica, la composició i els factors emocionals.

Abril 2022, Josep Maria March
La fotografía de calle: momentos efímeros

La fotografia de carrer és una oportunitat per capturar moments efímers que romanen en el temps.

Juliol 2022, Natxo López
I es va fer la llum

La màgia d’una fotografia de siluetes en un entorn gairebé oníric permet al seu autor compartir la vivència que ha donat peu a la fotografia, així com els elements tècnics per aconseguir-la.

Juliol 2022, Josep Maria Monge
Descobrint geometries

Vaig dedicar una bona estona a enquadrar sense disparar, fent servir diversos objectius. Finalment vaig optar per un ull de peix per crear aquesta foto guanyadora del concurs social de maig de 2022, amb el tema “Geometria urbana”.

Octubre 2022, Judith Aranich
Una flor que fa estiu

En plantejar-me quina fotografia presentar al concurs social del mes de juny de 2022, amb el tema “Flors”, des del principi vaig tenir clar que volia fer una flor atractiva sobre un fons desenfocat.

Octubre 2022, Joan Buch
Cargol, treu banya

El tema del concurs social del mes de juliol de 2022 va ser “Llarga exposició”. Vaig rumiar aquest tema durant molt de temps, al final vaig decidir utilitzar una espasa de llum de La guerra de les galàxies en una piscina, durant la nit, per aconseguir uns reflexos. La Força estava amb mi i vaig guanyar el concurs!

Octubre 2022, Pere Pi
Tardor al pantà

El guanyador del concurs “Tardor” ens explica com va fer la fotografía, els factors tècnics i la composició.

Gener 2023, Paco Monforte
El Comandante Ernesto 'Che' Guevara i el concurs del Fotoclub

El Comandante Ernesto ‘Che’ Guevara i el concurs del Fotoclub

El guanyador del concurs “Fotografia abstracta” ens explica com va trobar la foto que li donaria el primer lloc.

Gener 2023, Josep Maria March
Posta de sol africana

La guanyadora del concurs “Sortida/posta de sol” ens explica com va captar la foto i la seva composició.

Gener 2023, Klaudia Mandl
Barri Gòtic (o no)

La recompensa de saber esperar és, de vegades, l’aparició del personatge adient al lloc adient. Sumem-hi la llum justa i un entorn fabulós. Ara només ens cal abocar-hi l’ànima, i ja tenim una foto guanyadora. Sembla fàcil, oi?

Abril 2023, Judith Aranich
GAUDInt Barcelona

El Park Güell és una de les obres més reconegudes d’Antoni Gaudí, tant, que si voleu fer-ne una bona foto, haureu de carregar-vos de paciència. La guanyadora del concurs de gener de 2023 ens explica el procés, ple d’entrebancs, per obtenir la fotografia que en va merèixer la primera posició.

Abril 2023, Judith Aranich
Dona color al teu frigorífic

Sovint, quan ens plantegem quina foto presentar al nostre concurs social, busquem emplaçaments i enquadraments espectaculars. En aquesta ocasió veurem quin és el resultat d’eliminar el color d’una fotografia sortida d’un espai quotidià de glamur discutible, i de com això la fa guanyadora d’un concurs.

Abril 2023, Martí Parés