Imatge guanyadora del concurs “Fotografia de producte” del Fotoclub Poblenou – Febrer 2023

Els companys de la revista Fotonou m’han demanat que escrigui quatre línies sobre com se’m va ocórrer presentar la foto que va guanyar el concurs del mes de febrer, “Foto de producte”, i com la vaig fer. Doncs som-hi.

El tema versava sobre una foto d’un producte. Podia ser una foto publicitària, on es veiés clarament un producte concret, o bé d’un element en què es destaqués alguna de les seves característiques. Vaig decidir-me per la primera opció i vaig pensar en una foto on un producte qualsevol es distingís de l’entorn on era col·locat.

Recordava que durant la pandèmia, per distreure’m, havia estat fent fotos a casa i entre elles n’hi havia una d’una llauna al frigorífic. Així que vaig pensar que desenvolupant aquesta idea podria servir-me per al concurs.

Vaig posar totes les llaunes que hi havia a casa en una balda de la porta del frigorífic. Hi vaig apropar un llum de peu per il·luminar-les, procurant evitar reflexos, vaig muntar el trespeus i la càmera, que vaig calibrar a ISO 200, f/8 i un angular de 18 mm (36); després vaig col·locar la llauna que volia destacar en el lloc adequat, i clic, clic!

Un cop les fotos passades a l’ordinador, obro el PhotoShop i començo a revelar-les per veure el resultat final. Fetes diverses proves, com que no em convencien, vaig tornar al frigorífic per fer unes quantes fotos més, separant les llaunes, eliminant algun element que destacava massa. D’aquesta segona tanda de fotos, un cop a l’ordinador, ja en vaig escollir una per presentar-la, així que m’hi vaig posar.

El primer a comprovar era la brillantor, el contrast, l’exposició… Un cop tot en ordre, la forma que pensava que millor destacaria el producte seria donant-li color sobre un fons en blanc i negre. Llavors vaig crear  una selecció de la llauna en concret, procurant que quedes ben delimitada. Un cop aconseguit, ho passo a selecció inversa per excloure la llauna de la següent acció, que és passar la resta de la foto a blanc i negre per destacar les línies; li aplico un filtre, en aquest cas, un que es diu “Texturizar”. Finalment, enquadro bé la porta del frigorífic de forma que quedi ben encaixada i que la resta d’elements no distreguin del motiu principal.

Ja està! No, calla… Encara falta posar-li un títol! Començo a barrinar com anomenar-la, però mirant-la bé, crec que és evident: “Dona color al teu frigorífic”.

Finalment, des del menú “Imagen” vaig a “Tamaño de la imagen”, redueixo la foto a les mides que demana el Fotoclub, 2.560 px el costat més llarg, i au, cap al concurs!