Revista Gener 2022

Revista Fotonou gener 2022

Aquí trobareu l’editorial i el sumari dels articles de la revista Fotonou de gener 2022.

Parlem amb Jordi Flores

Jordi Flores fa fotografia de carrer. Fill de l’extraradi, sensible a la precarietat i les desigualtats, les seves fotos tenen un marcat sentit de justícia social.

L'entrevista, Jordi Mestrich
Història de la fotografia: els orígens

L’origen de la fotografia, a través dels reptes tècnics superats per aconseguir registrar imatges.

Món fotogràfic, Daniel Iglesias
Psicologia del color. Goethe versus Newton (o no)

La psicologia del color estudia l’efecte dels colors en la percepció i el comportament humans. El color té una significació cultural i sensorial, més enllà de la purament estètica; també a l’hora de fer fotografies.

Món fotogràfic, Judith Aranich
Joana Biarnés, trencant esquemes

Recorregut per la trajectòria professional i humana de Joana Biarnés (1935-2018), una de les primeres dones fotoperiodistes del país.

Món fotogràfic, Paco Monforte
Abans i després

Com afrontar el retoc fotogràfic amb Photoshop i no morir en l’intent.

Tècnica, Joan Coll
El món vist amb ulls de formiga

Eines que no podem deixar de banda a l’hora d’afrontar amb garanties el fascinant món de la macrofotografia.

Tècnica, Juantxo Cueva, Xavier Modamio
Per què no retoquem les fotos?

Retoc fotogràfic amb el visor de fotos de Windows.

Tècnica, Jordi Casademont
Aviació

Aviació i fotografia es donen la mà i conflueixen en plasticitat i emoció.

Les nostres fotos, Manel Garcia
El que els carrers m'expliquen

El que els carrers m’expliquen

Exposició nascuda de la necessitat de l’autor de transmetre emocions a través de fotografies de carrer de diversos indrets, i reivindicar-ne la contemplació amb actitud pausada.

Les nostres fotos, Xavier Larrosa
Avui, qui no fa fotografies?

Reflexió sobre les motivacions que porten les persones a fer diàriament milions de fotografies a tot el món.

Les nostres fotos, Joaquim Surribas
Aus del delta del Llobregat

Un espai privilegiat per fer fotografia d’ocells a tocar de casa nostra. En aquest article en veurem una bona mostra.

Les nostres fotos, Manel Garcia
Exposició nous fotògrafs

Una formació organitzada pel Fotoclub Poblenou ha donat com a resultat aquesta exposició itinerant pels diferents casals de barri del districte.

El nostre club, Manoli Poveda
No ens aturem

Tot i la pandèmia, continuem creixent en nombre de socis i programant activitats amb més il·lusió que mai; en fem un repàs exhaustiu.

El nostre club, Jordi Casademont