Exposició nous fotògrafs

El passat mes de setembre vam treballar en la preparació de la primera exposició itinerant amb una mostra de les fotografies realitzades pels quinze participants en la formació contínua que organitza el Fotoclub Poblenou conjuntament amb l’Espai Antoni Miró Peris, el Casal de Barri La Llacuna i el Casal de Barri del Poblenou.

De totes les fotografies que es van fer, durant el curs, sobre les diferents temàtiques que es van tractar, cada participant en va presentar cinc, de les quals només es podien exposar tres. Per aquest motiu, la tria es va fer per votació entre tots els participants. Va ser un procés divertit i curiós al mateix temps, perquè ja havia estat complicada la primera tria d’entre totes les fotos que s’havien fet durant el curs, i en vàrem fer moltes, per acabar seleccionant les tres millors.

Preparació de l’exposició

Els cartells per a aquesta exposició van ser dissenyats, amb molta il·lusió, per la nostra companya Ester Vandellòs.

Una de les moltes activitats que es realitzen al Fotoclub Poblenou és la formació orientada a persones interessades a aprendre i millorar en tots els aspectes de la fotografia, des dels més tècnics fins als més artístics (la composició, l’enquadrament, etc.).

Les sessions s’han fet principalment de forma telemàtica, adaptant-nos a les restriccions que marcava la pandèmia, però en aquests darrers mesos hem pogut recuperar el format presencial i retrobar-nos cara a cara amb els companys.

Les ganes d’aprendre, de compartir els coneixements, de descobrir el funcionament de la càmera o d’aquells botons dels quals desconeixíem la funció, i d’experimentar i veure’n els resultats han fet que hagi estat una experiència molt enriquidora i divertida, tant pels continguts com per la manera d’impartir la formació.

Hem après a fer fotos diürnes i nocturnes, a l’estudi o a l’aire lliure, de moviment o estàtiques, amb trípode i sense, i, en general, de diferents temàtiques.

Hem compaginat la teòrica amb la pràctica gràcies a les sortides, en les quals hem pogut experimentar el que anàvem aprenent.

Panoràmica de l’exposició