Editorial

Aquesta revista no és com totes. Teniu al davant vostre un número especial de Fotonou en el qual hem posat molta il·lusió.

Per un cantó, tenim una entrevista que fa el nostre company Jordi Mestrich a un reconegut fotògraf internacional, premi Pulitzer i que a més és veí del nostre barri. Però encara n’hi ha més: l’entrevista és en vídeo, una novetat que esperem que us agradi. També ens ha cedit algunes de les seves millors fotografies perquè les puguem gaudir.

I aquí no s’acaba tot, l’èxit del FotoFest ens ha deixat tan cofois que hem decidit dedicar-li un espai especial. La nostra companya Marga Alconchel ens fa una ressenya molt completa del que ha donat de si el festival. Un reportatge amb comentaris sobre els actes, els participants i les xerrades, i que inclou un recull d’imatges.

A la revista també trobareu les seccions habituals. Això sí, anem una mica tard. La ressaca del FotoFest n’ha estat un dels motius. L’altre, presentar tota la paperassa de la subvenció de l’Ajuntament, que ens ha costat Déu i ajuda.

Però ja veureu que l’espera ha valgut la pena. Amb tot, des de l’equip de Fotonou desitgem que la gaudiu tant com nosaltres fent-la. Esperem, com sempre, les vostres opinions.

Joan Coll
Equip d’edició

Sumari

L’entrevista

Parlem amb Emilio Morenatti

Parlem amb un prestigiós fotògraf del nostre barri, l’Emilio Morenatti. Fotoperiodista de situacions de desastres i conflictes armats arreu del món. Guanyador del Premi Pulitzer 2021 per les seves fotografies del dia a dia dels primers mesos de la pandèmia a Catalunya.
Jordi Mestrich

Món fotogràfic

Sergio Larraín, 'El rectángulo en la mano'

Sergio Larraín, ‘El rectángulo en la mano’

Una mirada en profunditat de l’obra de Sergio Larraín, amb fotos comentades per companys del Fotoclub aportant la seva visió personal.

Paco Monforte
Fotografia d’ocells I: com etiquetar les fotografies d'ocells

Fotografia d’ocells I: com etiquetar les fotografies d’ocells

Fotografiar els ocells requereix coneixement de les aus i paciència per capturar-ne imatges, tal com ens explica l’autor d’aquest article.

Joaquim Surribas
Ocells en vol

En aquest article trobareu les indicacions tècniques per obtenir bones fotografies del vol dels ocells.

Pedro Murillo

Tècnica

Tractament d’imatges dels telescopis espacials

Tenim al nostre abast una immensa col·lecció d’imatges dels telescopis espacials. Vegem com podem accedir-hi i com podem tractar-les amb Photoshop per passar-les de monocrom a color.

Les nostres fotos

Tardor al pantà

El guanyador del concurs “Tardor” ens explica com va fer la fotografía, els factors tècnics i la composició.

El Comandante Ernesto 'Che' Guevara i el concurs del Fotoclub

El Comandante Ernesto ‘Che’ Guevara i el concurs del Fotoclub

El guanyador del concurs “Fotografia abstracta” ens explica com va trobar la foto que li donaria el primer lloc.

Josep Maria March
Posta de sol africana

La guanyadora del concurs “Sortida/posta de sol” ens explica com va captar la foto i la seva composició.

Indrets urbans

Indrets urbans de proximitat on podem trobar fauna i flora per fotografiar.

Manel Garcia
Fotografia d'ocells: el gavot hivernant a Catalunya

Fotografia d’ocells: el gavot hivernant a Catalunya

El 70% de la població de gavots es troba a Islàndia i en aquest article podeu veure imatges d’exemplars vistos al Port Fòrum de Barcelona.

FotoFest Poblenou

El Poblenou es va omplir de fotografia

L’èxit del FotoFest Poblenou 2022 ha estat possible gràcies a la implicació de moltes persones i al desenvolupament de les seves tasques. El resultat final de qualsevol feina complexa és la suma del treball de tothom. Se n’expliquen tots els detalls.

Marga Alconchel

Equip de redacció