Revista Juliol 2022

Revista Fotonou juliol 2022

Aquí trobareu l’editorial i el sumari dels articles de la revista Fotonou de julio 2022.

Parlem amb Jordi Borràs

Jordi Borràs és un fotoperiodista especialitzat en qüestions socials, especialment en l’auge de l’extrema dreta.

L'entrevista, Josep Maria March
Les fotògrafes pioneres

Després de ser poc menys que ignorades durant el primer mig segle de la història de la fotografia, la darrera dècada del segle XIX es produeix una eclosió de dones fotògrafes.

Món fotogràfic, Daniel Iglesias
Colors càlids i freds: psicologia, simbolisme, significat

Anem més enllà del concepte de colors càlids i freds i aproximem-nos a la seva psicologia, simbologia i significat com a factors a tenir en compte en l’àmbit de la fotografia.

Món fotogràfic, Judith Aranich
Harry Gruyaert

Harry Gruyaert és un fotògraf belga que destaca pel tractament magistral i innovador del color i de les ombres.

Món fotogràfic, Paco Monforte
David Hamilton

L’ascens i la caiguda de David Hamilton, fotògraf de gran èxit comercial a les dècades dels setanta i vuitanta pels seus retrats d’adolescents nues i seminues.

Món fotogràfic, Joan Masats
El respecte, l’ètica i l’estètica

Una crítica a la fotografia oportunista d’éssers vius que prima l’estètica per sobre de la ètica.

Món fotogràfic, Joaquim Surribas
Pedro Murillo Loras: fotografia de natura des dels 'hides'

Pedro Murillo Loras: fotografia de natura des dels ‘hides’

El fotògraf de natura Pedro Murillo ens parla sobre la importància dels “hides” per experimentar amb la fotografia de natura.

Món fotogràfic, Manel Garcia
A retocar, que són dos dies

Un recorregut pels avantatges i inconvenients d’alguns programes d’edició d’imatges.

Tècnica, Joan Coll
La fotografía de calle: momentos efímeros

La fotografia de carrer és una oportunitat per capturar moments efímers que romanen en el temps.

Les nostres fotos, Natxo López
I es va fer la llum

La màgia d’una fotografia de siluetes en un entorn gairebé oníric permet al seu autor compartir la vivència que ha donat peu a la fotografia, així com els elements tècnics per aconseguir-la.

Les nostres fotos, Josep Maria Monge
La bassa de Can Dunyó

Presentació d’una zona humida d’alt valor ecològic, a prop de Barcelona, que ha esdevingut hàbitat d’ocells aquàtics i migratoris i nucli d’elevada biodiversitat.

Les nostres fotos, Manel Garcia
Esports d’acció a Barcelona: l’Imagin Extreme

Una mostra de fotografies d’acció (skateboard, scooter…) en la competició internacional Imagin Extreme Barcelona.

Les nostres fotos, Manel Garcia
El Fotoclub a les Festes de Maig i a la reobertura de la Torre de les Aigües

Crònica de la col·laboració del Fotoclub en dos destacats esdeveniments populars del barri: les Festes de Maig i la reobertura de la Torre de les Aigües.

El nostre club, Marga Alconchel